Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

onsdag 7 juli 2010

Ledsen

Ibland blir man påmind om att man inte får ha dom kvar för evigt, att det underbara är kort. Eldas mormor, Chessie, kennel Chess Players stamtik lämnade oss för ett par dagar sedan och lämnade kvar en stor tomhet hos oss alla. Finaste Chessie som hade precis allt man kan önska sig och lite till. Vi tänker speciellt på er Marie och Stefan, massor av kramar till er i en tung stund. Focus matte skrev något bra i gästboken och det får vi försöka trösta oss med i sorgen, hon skrev ungefär såhär, sörj inte att Chessie är borta, gläds att hon har levt för tack vare henne har vi fått våra underbara hundar som är barn och barnbarn till henne. Chessie lever kvar genom alla dom och jag är tacksam varje dag för min underbara Elda, mitt allt. Ta hand om er i sommarvärmen, försök till lite svalka genom en vintrig bild från den gångna vintern på underbara mormor Chessie (till vänster och fina mamma Lova (med operor i magen). Foto: Marie Sjöberg.
Kramar

2 kommentarer:

  1. Gudmor & Morbror7 juli 2010 kl. 16:28

    Jag är också OERHÖRT glad och tacksam över att ha fått en valp efter Chessie, så jag har ju lite av henne här hemma. Ändå är det så svårt, så svårt. Jag verkligen avgudade den hunden och jag kan fortfarande inte tänka på henne utan att gråta.
    Och jag inser hur fruktansvärt, outhärdligt, groteskt det måste vara att vara Marie just nu...

    Sköt om er - kramar i massor.

    SvaraRadera
  2. En så fin bild på Chessie och Lova. Lova fullkomligt dyrkade mamma Chessie och det är så synd att hon inte får träffa henne mer. Tur att hundar lever i nuet. Vi ses till helgen.
    /Helena

    SvaraRadera