Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

måndag 29 augusti 2011

En söndag i Sala

Vilken helg vi har haft, visserligen bara en pinne på 8 lopp men vilken känsla vi har haft, faktiskt lite magiskt och känslan jag har i magen är bara lycka och må bra, mina fina, ni är grymma! Söndagen spenderade vi i Sala och det var Eldas hopp1 lopp som var först och den här gången satt allt, en 3:e plats och första pinnen i hoppklass1 var bärgad, vilken känsla :-) Nästa lopp var Eltons i agility1, även det gick suveränt. Det fanns en gunga men vi fick 5 fel för att han sprang förbi ett hopphinder??? Har det hänt förut, nej! Farten börjar öka så nu får jag skärpa mig i handlingen med lillgrabben, 5,92 i fel och då hade vi tagit om ett hinder, tiden hade räckt till en pinne i agilityklass med GUNGA!!! Häftigt:-) Trodde jag aldrig skulle hända, duktiga killen.

Så var det så Eldas sista lopp, stannade till inför slalomen så det blev 5 fel men vilket lopp, kontaktfälten satt kanon, även här hade tiden räckt till pallplats, så nog finns det kapacitet! :-) Blev en 10:e plats av 41 startande. Jag är så otroligt nöjd med alla Eldas lopp den här helgen. Det har varit flyt, glädje, driv och en skön känsla hela tiden, min underbara tjej. Dagen avslutades med Eltons hopplopp i 2:an, här får jag nästan rysningar! Taggad, snäva svängar för att vara han, full fart och inga misstag, 0 fel, flera sekunder under referenstid och en 4:e plats men tyvärr ingen pinne, det hade krävts en deltagare till då flera hade lämnat återbud. Det har varit många sådana nu men vad gör det om hundra år! Vilken helg, det här lever vi på ett tag nu. Vilka härliga hundar jag har, de bästa faktiskt:-)
Finaste rödluvan med sin första agility rosett :-)



Finaste lillkillen



 

1 kommentar:

  1. Ni är så himla duktiga, alla tre!

    Grattis än en gång. :)

    SvaraRadera