Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

tisdag 9 augusti 2011

Eltons tredje pinne

Oj, nu har jag missat att blogga om helgens bravader eller egentligen är det väl söndagen vi pratar om, agilitytävlingar i Norrtälje. Här var det tänkt att Elda skulle debutera i agility men naturen ville annorlunda, hon började löpa i veckan innan. Det borde jag kanske ha förstått men jag trodde nog att hon skulle ha hunnit löpt innan men vad sjutton, det kommer fler tävlingar. Elda blev hemma med husse och det verkar som de hade en skön dag tillsammans med promenader på tu man hand så det gick ingen nöd på henne och Elton fick vara ensam ”huvudrollsinnehavare”:-)
Det blev tidig morgon, start hemifrån 05.00, stop i Eskilstuna då vi var fem ekipage från hemmaklubben och vi skulle samåka i två bilar. Tjugo mil senare var vi framme till strålande solsken och det var smalls agilityklass som stod närmast på agendan. Banan var kul, det var ingen gunga med, det var positivt eftersom det är där vi tappar fart men vad händer då, jag klantar mig vid A-hindret så Elton tror att det var fel och vänder och går ned igen, bra jobbat matte!! Det blev fem fel, att vi sen fick massor av tidsfel i det officiella resultat pga. att tidtagningen var felaktig är en annan historia som inte var så kul men då vi hade fem fel blev konsekvensen BARA en sämre placering då det inte stod några pinnar på spel, men jag har nog inte smält det här ännu, trist att det ska behöva hända och den troliga anledningen är att Elton hoppade för högt på sluthindret så tiden stannade inte, kul!!! NOT!(Elton behöver träna mer hoppteknik, han hoppar HÖGT och LÅNGT, det stjäl tid :-(

Lite senare samma dag i inte riktigt samma fina väder, regn och åter regn, startade vi hoppklassen och nu gick det bättre, ett bra lopp, en femte plats och den tredje pinnen i hopp klass1, yes! :-) Gulp förresten, nu ska vi ju tävla i klass två i hopp framöver, svårare, kräver snabbare fart och så kom jag just på att jag på tävlingar framöver måste komma ihåg tre banor!!!! Med mitt minne, hur blir det? ) Eldas båda lopp i klass1, hopp och agility, där Elton har samma bana i agility och sen Eltons klass2 hoppbana, oj, oj, oj! Fina duktiga lillkillen, vad han kan trots att det inte alltid går superfort men det blir bättre och bättre, vad kul det här är! Nu kör vi så det ryker, vi har ett helt gäng med tävlingar framför oss i höst, vad kuuuuuul. Så kuuul tycker även Elda det är att leka med frisbeen på bilden. :-) och att kampa med allt man kan kampa med eller förresten, Elda tycker det mesta är kul, min fina, min skatt :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar