Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

lördag 27 augusti 2011

Agilitydebut i Lindesberg

Idag har det varit en stor dag, det har varit Eldas agilitydebut och jag är väldigt nöjd, känslan var så bra, finaste tjejen :-) I hopploppet fick vi 15 fel (och en 12 plats), trassel vid starten i slalom och vid en tunnelingång men i övrigt kanon. Agilityloppet gick ännu bättre ÄVEN om vi diskade oss men vi hade en sån skön känsla och flyt innan jag tabbade mig, klantig!!!! I sista hälften av banan drog jag henne med mig så att hon sprang bredvid ett hinder, jag kom av mig och tog inte emot henne efter tunneln som kom efter (det skulle svängas där) så då tog hon ett hinder fel och så var vi diskade, fortsättningen sen gick lika bra, vi hade så kul :-) Det blir bra det här när vi har fått lite mer rutin ihop och mer agilityträning (det har inte varit fokus på det under försommaren)





Elton gick super även han idag, trots att vi fick 5 fel i agilityklassen(och en 6:e plats) var känslan så bra och gungan blir bara bättre och bättre. Hoppklassen i tvåan gick också super men lite för sakta så vi fick tidsfel,(och en 4:e plats) men jag tyckte det bra fort men i 2:an är det tuffare att klara tiden! Han var så lycklig och taggad så man blir glad bara över att se honom fina killen :-)





Sammantaget var det en kanondag, bra känsla, bra väder, härliga banor och vi hade så himla kul, mina finaste!

Även Carina med Selma tävlade samtidigt så här kommer även deras filmer, nollade lopp men tidsfel på båda, bra jobbat tjejer :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar