Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

måndag 26 september 2011

Lång tid......

Oj vad jag har fuskat, jag tror att det här med blogga är sakta döende, jag uppdaterar alldeles för sällan, förlåt! En stor anledning förstås är att vi varit borta två veckor och klättrat i Las Vegas, ett par härliga veckor men med djup saknad över mina rödvita. Det är alltid jobbigt att vara ifrån mina luddisar:-(

Vi kom hem i torsdags och det blev ett kärt återseende med de rödvita och vi gick ut hårt med agilitytävling i Strängnäs under lördagen. Vi hade en härlig tävlingsdag, vi var totalt nio som åkte från vår klubb, det var skoj. Det blev en lyckad dag och tre pinnar med oss hem. Vi gjorde totalt fyra riktigt bra lopp, jag är så stolt över mina fina :-) Elton kom 5:a i Hopp2, ett nollat lopp precis utanför pinnplatsen, surt men vi gjorde vårt bästa och ibland räcker inte det. I ag1 klassen kom Elton 3:a och fick en pinne, superkul, nu har han två pinnar i agility1 klassen. Elda var supertaggad så jag funderade lite på hur det skulle gå men det gick vägen :-) I ag1 klassen kom hon 2:a efter ett bra nollat lopp som gav en pinne. Vi avslutade sen dagen med ett snabbt nollat hopp1 lopp som höll hela vägen, vi vann klassen och fick en pinne, hurra, vilken tjej. Jag har tävlat med Elda sex lopp på tre tävlingar och vi har tagit tre pinnar på de sista tre loppen, häftigt :-) Älskade rödvita, vilken dag det blev, den får man njuta av länge. Lite bilder från dagens rosettskörd:-)






Finaste lillkillen på klubbens KM som var under söndagen, vilka hopp han gör :-) Här räknades två lopp ihop så det gällde att vara jämn. Elton hade två nollade lopp, det räckte till en tredje plats. Elda och jag diskade oss i första loppet och gjorde ett super snabbt andra lopp men det hjälpte inte, med ett diskat lopp kan man bara bli sjua :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar