Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

lördag 30 april 2011

Tvätt och fluff

Länge sedan jag skrev några rader här, en semester vecka på Mallis (vi kom hem tisdag kväll) kom emellan. En klättervecka utan hundar. Som alltid när vi åker bort utan hundar(och det händer som tur inte så ofta)är det tungt att åka bort ifrån dom, jag vill att dom ska vara där jag är. Vi hade vilket fall en härlig vecka med vidunderlig natur och bra klättring men jag längtade och längtade(ja, det är förmodligen något fel på mig!!!!)så jag var väldigt glad att komma hem igen :-) Det var härligt att möta lyckan och glädjen från våra röd-vita :-) Jag tror att Elda hade längtat lika mycket som jag efter att få träna igen, hon var verkligen taggad, vilket tempo och hon hade inte glömt allt :-)

Det har blivit både agility, spår och lydnad den här veckan, en kväll för varje (eller nästan, lite lydnad blev det allt både före agilityn och spårkursen :-) och det har även blivit lite skott men det är inget som Elda verkar reflektera över alls, skönt men så är ju fröken rödluva en stabil tjej, min fina skatt.

Idag har båda ulltussarna blivit schamponerade och borstade, vilka fluffisar det kom fram så då kom även kameran fram, så här kommer lite härliga bilder på en galen blöt hund och fina fluffisar. Många bilder blev det men det är så svårt att välja :-) Vi har även hunnit med att se en valborgseld ikväll men Elda hade fullt upp med att busa med en goldenvalp så jag tror inte ens att hon såg elden :-) och vi åkte i god tid innan fyrverkerierna började, dom ville vi inte utsättas för.

Imorgon är det spårkurs igen, det ser vi fram emot båda två tror jag(om hon visste om att vi skulle till spårskogen men hon är lyckligt ovetandes än) vi gillar det här båda två :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar