Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

lördag 16 april 2011

Sol och långpromenad

Härligt väder med sol till slut och en låååång promenad med hundarna blev det idag, härligt. Vi gick på små skogsvägar mestadels så hundarna kunde vara lösa mest hela tiden, härligt. Vi hade fika med oss och hittade en plats nära Hjälmaren där vi kunde fika och hundarna fick sina medhavda tuggisar och kex. Innan fikastoppet la jag ett kortare spår (ca 100 m) med en pinne och leksak på slutet som vi gick efter en stund. Hon tog spåret fint och gick stadigt och fint trots ris, kulle och en vinkel, hittar pinnen och ger den till mig, min finaste vad du är duktig :-) Det var lite blåsigt vid Hjälmarens strand så vi sökte oss först in i en kohage för lite lä men där var det redan upptaget så vi ville inte stanna där........ Det blev en härlig promenad, vi uppskattade att det var ca 1 mil, härligt. På ett fält stannade vi och körde en budföring som husse filmade, håll till godo :-)

Hanna tog även en massa härliga bilder på våra ulltussar från vår långa promenad. När vi ändå håller på så "slänger" vi in en film från veckan också, ett läggande som "fastnade" på film(märks att vi har en fotograf/filmare hemma just nu(läs Hanna=dotter)som skapar lite filmer till mig att fixa med, kul, tack snälla Hanna för det. :-)

1 kommentar:

  1. hej! Vilken snygg orm du fick se.. Dem är så läskiga.. Visst är det roligt med film på sin träning, det är jag beroende av!
    Kul och se före och efter.. Jätte fint både budföring och läggande under gång.. You gooo girl!

    Träna lugnt Carro med Basta

    SvaraRadera