Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

torsdag 14 april 2011

Spår

Jag skulle återkomma och berätta om helgens spårkurs men det kom en massa annat emellan :-) Det blev tidig morgon då vi skulle vara i Stockholm redan 08.15, hmm, där rök den sovmorgonen! Men det var det värt, vi hade en härlig dag i skogen. Dagen kunde ju ha börjat bättre med en GPS som vägrade fungera, det är inte helt lyckat när man inte vet exakt vart man ska, vi skulle ut i skogen i Grödinge. Det löste sig vilket fall, jag ringde en av instruktörerna som förklarade vägen :-) Väl på plats delades vi in i två grupper, en för de som spårat lite mer. Vi var i "nybörjar" gruppen och det kändes bra men det syntes att Elda hade spårat en del. Vi gjorde lätta övningar som blev lite svårare vart efter, vi hann med rätt mycket fastän vi bara hade en dag och hon orkade hela dagen. Elda verkade helt plötsligt ha tänt till ordentligt på att spåra, hon ville helst få ta alla spår och när hon fick vänta hördes missnöjet tydligt, hmm, det här var en ny upplevelse för oss! Vi hade en härlig och rolig dag, jag fick både bekräftelse på att vi gör rätt(Elda spårade väldigt fint och höll spårkärnan hela tiden och fick mycket beröm, matte stolt) och verktyg att "hålla mig i" när vi går vidare, kanske inte verktyg, mer metoden så ja, just nu känns spårningen riktigt bra, hoppas det fortsätter så :-) Vi avslutade dagen med lite budföring, nu fick jag haksläpp, Elda gav fullt ös till mottagaren, vände i luften och satt som en Gud och matte gapade!!!! Jösses då, hon kan då må jag säga, hon hade lite svårare att skickas mot mig, brukar det inte vara tvärtom? Men med lite dubbelkommando gick det också. Bästast rödluvan, du imponerar hela tiden. Vilken härlig dag vi hade, det var en sån man sparar undan och tar fram "bilder" ifrån när man behöver peppas :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar