Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

fredag 8 april 2011

Rosett

Vi fick vår LP1 rosett tillslut, fick den från min hemmaklubb, tack snälla, fånigt kanske men den är speciell och jag är väldigt stolt över den. :-)
Min fina stjärna och jag med den vackra rosetten fastnade på bild till slut!

Igår var det spårkurs igen och det var framförgåendet som vi tog lite extra. Vi är en bit på väg men inte färdig på långa vägar, det går bra korta bitar och hemma, så det är bara att fortsätta nöta så ska vi nog få de momentet att sitta. :-) Det är kul att gå kurs, mycket störning med nya hundar och hon klarar det fint, hon bryr sig väldigt lite om andra hundar när man tränar, dom verkar hon se när man är ute på promenad men inte när man är mitt uppe i något!

Idag fick jag och Elda hjälp med träningen av en av våra tjejer som är hemma just nu (tack Hannis:-) )så då blev det budföring som gick kanon, vi ökade på avståndet lite också, hon var så taggad så att hon tom ville tjuva, det var kul att se :-) lilla rödluvan! Det blev även lite mer nötande på både framförgåendet och rutan och en genomkörare av alla momenten i tvåan/appellen, vi hade så skoj :-)

Helgen kommer gå i hundträningens tecken (det var ovanligt!) imorgon ser jag fram emot Aussieträff hela dagen i Katrineholm, ska bli kul att få träffa likasinnande eller vad man nu ska kalla det :-)och på söndag väntar spårkurs i Stockholm för Anne Dahlin och Lotta Linusson, den ser vi fram emot:-)

1 kommentar:

  1. Självklart får du bilderna :). Skickar dem till dig i morgon :). Det var jättekul att träffas och jag hoppas vi ses snart igen :).

    SvaraRadera