Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

onsdag 13 april 2011

Agility

Vad agility är kul när det flyter, är det sen att hundarna verkligen gillar det då kan det inte vara så mycket bättre, det är så roligt! Ikväll hade vi ett sånt tillfälle. Hundarna var supertaggade, ja Elda är det i princip jämt men Elton kan vara svårare att få igång! Idag var Elton taggad, så taggad så att han tom skällde när jag hämtade honom vid staketet, har det hänt förut, nej aldrig! Även gungan småsprang han över, lilla gubben, vad glad jag blev att se hans lycka :-) mattes fina lillkille. Han gick verkligen så himla bra idag, bra fart och attityd, så nöjd.

Elda gillar agility, poletten börjar trilla ned, hon har mer hinderdriv och springer inte in framför mina fötter som hon gjorde tidigare. Balansen och gungan går kanon. Hon gjorde flera riktigt bra slalom så även där har poletten trillat ned men det sitter inte bergfast, hon kan går ur den eller gå in i den fel men det är bara att fortsätta träna på det. Generellt tycker jag att hon går riktigt bra i agilityn med tanke på hur lite vi tränar just det :-)

Jag åkte hem med en härlig känsla, den känslan finns just nu i all vår träning, det känns riktigt bra och framförallt, det här är grymt kul och jag älskar varje stund, mina finaste........

1 kommentar: