Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

torsdag 21 oktober 2010

Semester och kurs

Ja vi lever även om jag varit lite tyst här men jag har haft det fullt upp så blogg har inte hunnits med. Vi har även hunnit med en kort semester, vi åkte på en kort tripp till Italien (Gardasjön) för lite klättring från onsdag kväll till måndag em denna vecka. Även hundarna hade lite semester (från träning) då dom var hemma med delvis mormor men även ett par dagar med ett av våra barn. Vi hade en superbra resa med sol, vidunderliga utsikter och härliga berg och även hundarna verkar haft det bra hemma även om de blev väldigt lyckliga när vi kom hem. Det är roligt att vara saknad. :-)Visst ser det väl härligt ut? Det var även skönt att få lite ljus och värme även om det bara var för ett par dagar, söndag innan vi åkte hem var ganska sval så då var det nästan som hemma.

Väl hemma var det bara att ställa om sig då Elda och jag (och kompisarna Röja och Rani med sina mattar) skulle på kurs dagen efter för Niina Svartberg, en kurs jag sett fram emot länge. Den blev även precis så bra som mina förväntningar var. Det är så otroligt roligt och inspirerande att kunna gå kurs för Niina. Vädret var inte det bästa men vem brydde sig om det, vi var alla så fokuserade på vad vi höll på med. Vi hade alla fyra pass var och saker som vi tittade på var bla fritt följ(Elda har en tendens att vilja komma för långt fram), ställande(för att få ett snabbare ställande). Vi testade även lite övningar för rutan och dirigering. Det blev många bra diskussioner, tips, funderingar och svar på frågor som vi tog med oss hem och kan använda oss av framöver. Det var tre trötta hundar med nöjda, glada och inspirerade mattar som styrde kosan hemåt under eftermiddagen. Det bästa av allt är att vi får snart göra om det igen då vi alla tre (och några till) ska gå en helgkurs för Niina igen om ca en månad när hon då håller kurs på vårt dagis.*ler*

Vi har även hunnit med sista gången på vår lydnadskurs på vår hundklubb, vi har bara en liten avslutning på söndag kvar. Kursen har varit lite blandad, det har funnits bra saker vi har haft nytta av men även saker som jag inte gillat och inte anammat men så är det väl ofta och det är ju inget problem så länge man följer sin egen övertygelse, det som känns rätt för en själv och ens hund. Elda är en fantastisk hund att träna, hon vill alltid vara med på allt jag hittar på och har en härlig attityd, min älskade virvelvind och yrväder. Apropå virvelvind lyckades mina två yrväder fälla mig rakt i backen igår (koppel som trasslar när stor hund tvärt springer åt ett annat håll, liten hund hamnar framför ens fötter, stor hund springer åt andra hållet osv, jag tror att ni förstår.....) det slutade vilket fall med en kraftsmäll rakt i gräsmattan, landade på revbenen på ena sidan, hmm det blev inte så bra :-( Ont!!! Gissningsvis en spricka i revbenen, hur klantig får man vara på en skala? Inte gör det saken bättre att man har en förkylning med hosta för hosta vill man definitivt inte göra! Nog med gnäll nu, snart är det helg och den ser jag fram emot då vi har lite roliga planer, men det får ni höra mer om då,och vet ni, nu är det mössa och vantar på, snön verkar vara på ingång (men inte här än lyckligtvis). Ha det gott.

1 kommentar:

  1. Ajajaj då, låter inte skönt med revbenet. Hoppas du kryar på dig snabbt.

    SvaraRadera