Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

måndag 11 oktober 2010

Elda 9 månader

Idag är Elda ingen valp längre, nu får man nog kalla henne junior eller unghund, vad tiden har gått så fort.Jag försökte ta lite bilder men att göra det i halvmörker själv ökar inte förutsättningarna för bra bilder men, men, ni får se dom ändå, ni får ursäkta kvaliten, motivet är vilket fall det bästa tänkbara. Jag gillar inte att ta kort med blixt, tycker aldrig att det blir bra men vad gör man när man inte hinner hem innan solen går ned? :-(
Grattis finaste tjejen på 9 månaders dagen, grattis även till hennes fina syskon.

Fina Elda breder ut sig i soffan och poserar ute i mörkret.

Elda trånar efter popcorn bredvid husse, därav fokuset! *ler*

Idag aktar man sig för skogen så det fick bli lite träning hemma och sen gick vi lite på åkrarna, hoppas dom inte skjuter oss där i tron att vi är en älg! Jag körde lite uppletande ute och det gick riktigt bra, hon var taggad ikväll, så taggad att hon hade svårt att hålla position när vi tränade fritt följ, ville gärna fram, det får vi fila lite på så att vi inte får ett problem med det. Eftersom det blev mörkt så fort hade jag sen lite sökövningar inne med både Elton och Elda där dom fick söka fram godis, det är alltid populärt. Imorgon har vi agilityträning (med Elton)på klubben, det gillar dom båda även om jag inte jobbar så mycket med agility med Elda än men hon börjar kunna flera av hindren och verkar gilla det precis som Elton och jag, det är kul:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar