Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

lördag 30 juli 2011

Snart slut och spår

Så var snart den här sommarens semester slut men den har varit härlig och jag har njutit varje sekund:-) Det är härligt att få tillbringa all tid tillsammans med sina nära och kära, det är inte långa stunder man har varit ifrån varandra min kära sambo och jag, för att inte tala om hundarna som man alltid har med sig. I veckan var vi tom ute och paddlade i vår tvåmanskajak med hundarna och dom har flytvästar ifall ni undrar :-) Det funkade vilket fall och var hur kul som helst, även om det var lite knöligare att dela sin plats med Elda men det gör jag så gärna:-)

Även om vi har semester så tränar vi lite, har lite extra fokus på fjärren, krypet och slalom så det försöker jag få till minst ett kort pass varje dag under en tid för att komma lite framåt och det ger resultat. Slalomet börjar gå fort och oftare och oftare helt rätt även när jag gör det svårare, fjärren går bättre och bättre, jag varvar mellan teknik och korta kommandon på håll för att även få in avståndet och även krypet går bättre och bättre, hon är så kul att jobba med mitt hjärta <3. Jag lägger även in lite platsliggning nu och då, då hon måste ligga mer stil med baken som hon gärna lägger ned på sidan. I övrigt känns många av momenten i lk3 riktigt bra, det enda som oroar är vittringen men vi jobbar på:-) Hon är fantastisk kul att jobba med och vill så mycket hela tiden, mattes fina :-)

Vi spårar en del också, nu arbetar vi ju på att kunna starta lägre spår så det är mycket att träna på. Planeringen är minst ett spår i veckan men gärna två så att vi får rutin och vi jobbar på uthålligheten. Jag vill även att varje spår ska tillföra något, tex längre, och svårare genom någon klurighet. Dagens spår blev 600 m, fem pinnar +slut. Spåret gick bra, jag hade lagt flera vinklar som hon tog bra även om hon ringade ett par. Hon gick bra i spåret, något bredvid ibland men hon hittade pinnarna ändå, finaste, finaste tjejen, min skatt vad du är duktig. Idag gick spåret över en väg, det blev lite lurigt, Elda trodde vi var klara, det var uppenbart men jag fick henne på spåret igen och resten gick kanon, jag är så nöjd med dagens spår och vi tar oss sakta men säkert fram emot en km som det är i lägre, men det känns långt, tänk om man kommer vilse :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar