Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

tisdag 5 juli 2011

Vi är lediga

Nu har två dagar gått på semestern och det är verkligen skönt, att få stiga upp när man vill på morgonen, tom hundarna blir ena riktiga sjusovare, vi vänder nog lite på dygnet kan man säga. Vi startar nästan alltid dagen med en lång promenad tillsammans med husse och hundarna, frukost ute om det inte är för kallt och det har det inte varit så här långt :-). Såklart har det blivit lite hundträning varje dag, inte kan vi hålla oss, men det är sååå kul. Det är verkligen extra kul att på allvar börja med treans moment och kryp som är i lägre. Såklart har vi påbörjat de flesta momenten tidigare men nu är det mer fokus på de moment som är nya och det går förvånansvärt bra, jag är sååå nöjd efter dagens pass, lite trött var man faktiskt på tvåans moment:-) men det finns även moment som det måste filas på, tex platsliggningen där jag måste få Elda att förstå att även det är jobb inte bara passivitet, man måste ligga helt stillaIkväll blev det även lite vittring då husse nu har gjort en massa nya pinnar till oss. Men vi hinner även åka jeep med husse, bada lite och snart tar vi vårt "hus på taket" och drar runt en liten sväng. Vad det är härligt att vara ledig, få tillbringa alla tid man vill med sina nära och kära, både tvåbenta och fyrbenta, för att inte tala om vad det är härligt med sommar i landet där vi bor:-) Lite härliga sommarbilder på mina fina, härliga bilder Hanna, tack för att du tar så mycket fina kort :-)

Vänta nu, vem är du, du ser ju ut som jag, hallå?

Men du, vad gör du där, jag ser dig men känner inte din lukt med min bästa nos, vem är du?

Men gå inte, vart tar du vägen, kom tillbaka, hallåååååå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar