Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

lördag 6 november 2010

Bryta trenden

Nu bryter vi trenden, vilken trend, vad dillar jag nu om? Jag pratar om trenden jag fått att blogga på söndagar, det fick bli lördag kväll istället! *ler* omväxling förnöjer. Det är sååå trist med höst och vinter när man jobbar på dagarna, detta mörker, det blir dåligt med träning i mörkret, det är varken kul eller man ser något! Lite träning har det blivit under en lykta på gården men det blir inte detsamma men det kommer bli bättre då M ska sätta upp en strålkastare på grusplanen vi har så då kommer man kunna träna lite där, det blir bra. Såklart kan man även träna saker inne men det har ju sina begränsningar.

Igår var det vilket fall halv dag på jobbet så jag hämtade hundarna tidigt och vi stannade vid ett grönområde på vägen hem, jag ville ha träning i andra miljöer än den invanda hemma. Här var det även mycket störning då det kom människor, hundar och tom hästar förbi oss. Jag tränade lite på rutan och att länka moment. Jag avslutade passet med en lång promenad med båda hundarna. Det kändes så lyxigt att få gå en långpromenad i både dagsljus och sol. Jag tror vi alla tre njöt lika mycket av ljuset och solen.

Även idag blev det lite träning med min rödluva, med länkning av moment även denna gång men vi filar även på fotgåendet som jag vill ha lite bättre. Idag blev det ett litet kortare pass då jag även hade lagt ett spår (ca 200 m) åt rödluvan. Hur gick då spåret, ok kan man väl säga. Bitvis var det riktigt bra men lite ofokuserad på mitten, "något annat" hade nog gått där och tog fokus men slutet gick kanon så jag var rätt nöjd trots allt med lilltjejen på spåret och hon tog alla apporterna så glatt.
Då även idag var en härligt solig dag så har vi varit ute stora delar av dagen, man vill inte gå in och vi hann med en skön promenad även idag men det började skymma när vi var tillbaka hemma, vi hade ju kunnat kommit iväg tidigare. Nästa helg väntar förresten en kurs för Niina igen. Niina Svartberg ska hålla en helgkurs på dagis så då ska vi vara med, den ser jag fram emot. Det är så otroligt inspirerande att gå kurs för Niina. För att påminna hur fort tiden går visar jag en bild på Elton och Elda när Elda och Elton var nästan jämnstora, vilka raringar, tiden bara springer iväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar