Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

onsdag 24 november 2010

Snö, mer snö och snö

Måste det snöa hela tiden? Tycker nog att snön hade kunnat vänta lite men vad sjutton, hundarna gillar det vilket fall. Det sprallas runt och man kan tydligen ligga i det också så det funkar bra att träna trots snö, Elda är alltid på speciellt i inomhus hallen, den verkar hon gilla :-) Det är skoj. I måndags hade vi bokat den en timme jag och två träningskompisar, det kändes lyxigt mitt i snöstormen! Elda går i gång på alla cylindrar när vi tränar i inomhushallen, riktigt taggad, lilla stollan. Med Elton tränar jag mycket på gungan för han gillar inte den dom har i hallen, han nästan stannar och jag får locka och locka för att han till slut ska komma. Imorgon är det dags igen, då har vi hallen igen men två timmar denna gång tillsammans med agilitygänget, det ska bli skoj.

Jag roade mig förresten i veckan med att notera vad det finns för tävlingar upplagda 2011, både lydnad, agility (för Elton), appell spår och även lite utställningar. Naturligtvis ska vi inte vara med på alla :-) men man vill ju veta möjligheterna och smida lite planer :-) för 2011. Det ska bli så skoj, jag ser fram emot våren, det ska bli så kul. Ljuvliga bilder från Eldas första vinter, korten har jag fått tidigare från Eldas kennel. Vilka sötnosar eller hur? Har min guldklimp varit så liten? :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar