Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

söndag 21 november 2010

Vinterträning

Usch vad dålig jag varit på att uppdatera bloggen, två veckor!! Som om inte det var nog har jag även gett upp, med vad kan man då undra? Min kampanj "våga vägra fb", jag har gett upp den. Visserligen var jag väl medveten om att det bara var en tidsfråga, det är för mycket information som kommer den vägen jag missar och alla som jag vill hålla kontakten med som antingen inte har en blogg eller uppdaterar den väldigt sällan! Nu når jag alla er på fb!

Vad har då hänt sen sist? Förra helgen gick vi kurs för Niina Svartberg, det var givande som alltid även om jag denna gång fick en dipp och tyckte det gick dåligt men vi avslutade bättre. Elda har haft en vecka med bomull i öronen eller nåt, moment som gått kanon gick plötsligt dåligt(inte alls), frustrationen var total men nu är vi på banan igen *ler*. Helgen har varit kanon, utan måsten, bra träningspass både hemma igår fm och idag på klubben som hade "söndagsöppet", det kändes så bra, fina tjejen, hon var så duktig. Vi körde igenom ettans moment och hade en platsliggningen med ett par andra hundar och det gick riktigt bra i snömodden. Även rutan fick lite träning och den går mycket bättre nu, bättre fart och ganska rakt på. Elda fick för ett par veckor sedan för sig, helt plötsligt, att man skulle springa runt rutan!!! Stollan, *ler*, men nu har vi lagt om träningen lite så nu går det bättre. Full fart framåt, Hanna tog ett riktigt fartigt kort på Elda innan vintern anlände.....

Igår var vi även på barnkalas då fasters solstråle fyllde 2 år. Det var trevligt med god tårta och Elda ville gärna hjälpa till med paketöppning och kom på hur kul det var med småbarnskalas, alla sitter på golvet så det är bara att pussa på alla när man går förbi! *ler* Finaste rödluvan.


Det blev även några härliga promenader i snön både igår och idag och ulltussarna har busat runt i snön, vilka raringar eller hur? Här med reflexvästarna på så att vi verkligen syntes i det gråa vädret!

Jag har ju glömt att berätta, vi har nu haft vår första inomhusträning i den nya hallen. Det var kanon, vi tränade agility (med vår träningsgrupp) men för Eldas del blev det lite mixat lydnad och lite agility. Både verkade ganska oberörda av ny miljö och störning, dom var båda bara supertaggade och verkade tycka det var kul att vara där. Imorgon är det dags igen, då tränar vi lydnad i hallen med ett par träningskompisar och på torsdag är det agility igen, skoj.

2 kommentarer:

  1. Halloj!!

    kul att ha hittat hit :)

    Förstår hur det känns att falla för grupptrycket "våga vägra Fb", som du säger man missar så mkt information. sjukt egentligen att FB spelar sån stor roll i vardagen...all info får man därifrån.
    värsta jag varit med om är när ngn bekant sa "läste du inte det på FB" *skratt*

    du får ha det så toppen

    p.s. KANoNFINA HUNDAR!!!!
    Mvh Dayana och Lexus

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Trevligt att träffa dig o Elda förra helgen och att du hittade vår plats på nätet:) Nu laddar vi för nästa tävlingssäsong:) Ha det gott:)

    SvaraRadera